Celá modernizace D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou by měla být podle aktuálního harmonogramu dokončená nejdříve v roce 2020. Skluz proti původnímu rozvrhu způsobilo to, že dvojice úseků z prvních čtyř nebyla dokončena včas a budou se stavět ještě během letošního roku. K nim by se ještě měla připojit trojice nových úseků.
\"Pojďme vést odbornou debatu. Je dogma, že se mají opravovat čtyři úseky najednou a je to maximum? Nebo když už to zavřeme, tak jich budeme opravovat osm?\" řekl dále Ťok. Zároveň uvedl, že by byl rád, pokud by se na opravách takto významné dopravní tepny pracovalo sedm dní v týdnu.
S rozšířením dálnice do středového pásu počítal už návrh majitele společnosti Student Agency Radima Jančury, který prosazoval takzvanou metodu fragmentace. Ta spočívá v rozbití stávajícího betonového povrchu na jemnou drť a přetažení této hmoty silnou vrstvou asfaltu. Touto metodou se při další fázi modernizace D1 vážně zabývalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) loni v létě za působení bývalého ředitele Jana Kubiše. Ten ale záhy na post v ŘSD rezignoval.
Rozšíření dálnice do středové části přináší řadu problémů, které by bylo nutné řešit. Ve střední části jsou totiž vedené kabely a je zde i odvodňovací potrubí. Bezpečnost řidičů by se ale podle Ťoka nikterak nesnížila, betonové středové svodidlo by podle něj bylo stejně efektivní jako stávající dvojice ocelových pásů a pruh křoví.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
