Apple se vrátil do čela nejcennějších značek světa

27.05.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 27. května (ČTK) - Do čela žebříčku nejcennějších značek světa BrandZ Top 100 se letos vrátil americký technologický gigant Apple. Hodnota značky Apple meziročně stoupla zhruba o dvě třetiny na 247 miliard dolarů (více než šest bilionů korun). Informuje o tom na svých internetových stránkách společnost Millward Brown, která žebříček sestavuje.

Loni Apple z prvního místa sesadila internetová společnost Google. V letošním roce se značka Google vrátila zpět na druhé místo, její hodnota nicméně stoupla o devět procent na téměř 174 miliard dolarů. Třetí příčku obsadila softwarová společnost Microsoft, která tak odsunula na čtvrté místo technologickou firmu IBM.

Celou první desítku tvoří výhradně americké značky. Teprve 11. příčka patří čínské internetové společnosti Tencent. Nejcennější evropskou značku představuje německá softwarová firma SAP. Ta obsadila celkově 24. příčku s hodnotou 38,2 miliardy dolarů.

Celková hodnota stovky nejcennějších značek oproti loňskému roku stoupla o 14 procent na 3,3 bilionu dolarů. Za posledních deset let se tak zvýšila o 126 procent, zatímco hodnota samotné značky Apple vzrostla o 1146 procent.

Deset nejcennějších značek světa v roce 2015:

Pořadí Značka Odvětví Hodnota v miliardách dolarů Změna hodnoty v procentech 1. Apple technologie 247,0 +67 2. Google technologie 173,7 +9 3. Microsoft technologie 115,5 +28 4. IBM technologie 94,0 -13 5. Visa finance 92,0 +16 6. AT&T komunikace 89,5 +15 7. Verizon komunikace 86,0 +36 8. Coca-cola nápoje 83,8 +4 9. McDonald\'s restaurace 81,2 -5 10. Marbloro tabák 80,4 +19

Zdroj: Millward Brown

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK