Členské firmy sdružení vykázaly růst tržeb o 14,9 procenta na 852,6 miliardy Kč. Dodavatelé se na tržbách podíleli 44 procenty. Zároveň měli dvoupětinový podíl na exportu a zaměstnávali více než dvě třetiny lidí v odvětví.
Produkce firem v odvětví se loni zvýšila o 10,5 procenta na historické maximum 1,24 milionu vozů. Z toho 59 procent připadá na Škodu Auto, nošovická Hyundai se na výrobě podílela čtvrtinou a TPCA 16 procenty.
\"Česká republika v roce 2014 potvrdila, že je světovou velmocí ve výrobě osobních automobilů a autobusů. Loňská rekordní produkce 1,245 milionu osobních vozů nás řadí celkově na 13. místo ve světě a na druhé místo v počtu vyrobených automobilů na počet obyvatel,\" uvedl prezident sdružení Martin Jahn.
Průměrná mzda vzrostla o téměř tři procenta na 31.515 korun. Byla tak o téměř 23 procent nad průměrem České republiky. Automobilový průmysl zaměstnával celkem 155.500 lidí. Z toho počet pracovníků ve firmách sdružení se zvýšil o 3,3 procenta na 112.877 osob.
Do Sdružení automobilového průmyslu je nyní zapojeno 148 výrobců vozidel, jejich skupin, dílů a příslušenství a dalších firem, majících přímou vazbu na autoprůmysl České republiky.
jsa rot



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
