Objem zakázek vypsaných od ledna do konce května se propadl téměř o pětinu (17,6 procenta) na 44 miliard korun. Téměř pětinu (17 procent) z toho si již rozdělily konkrétní firmy k realizaci, dosáhly tak na práce za 7,5 miliardy korun. Zrušeny byly tendry představující pět procent celkového objemu. Zbytek na vyhlášení vítěze a podpis smlouvy teprve čeká.
Sestupný trend potvrdily i statistiky za květen, kdy státní instituce vypsaly veřejná výběrová řízení na stavební práce v celkové hodnotě 9,6 miliardy korun. To je v porovnání se stejným měsícem loňského roku o 13,2 procenta méně.
\"Proinvestiční politika vlády velmi významně ovlivňuje také soukromé stavby. Pokud by soukromí investoři začali vnímat výše uvedené změny, mohlo by to mít negativní vliv na celou ekonomiku,\" upozornil ředitel developerské společnosti O.M.C.Invest Mário Červenka.
Aktivní je hlavně Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která vypsala osm z deseti největších zakázek letošního roku. Prvenství obsadila i v pátém měsíci. \"Největší květnovou soutěž vypsala Správa železniční dopravní cesty na modernizaci železniční stanice v České Lípě za téměř 864 milionů korun,\" podotkl ředitel analytické společnosti CEEC Research Jiří Vacek.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
