Čína je největším automobilovým trhem světa a zveřejněný údaj o počtu prodaných vozů zahrnuje osobní i komerční auta. Tempo propadu v červnu zrychlilo z květnových 0,4 procenta. V dubnu se prodej snížil o 0,5 procenta.
Prodej samotných osobních aut se snížil o 3,4 procenta na 1,5 milionu vozů. Od ledna se prodej osobních aut zvýšil o 4,8 procenta na 10,1 milionu.
Podle analytiků ke slabšímu prodeji přispívá propad akciových trhů, který poškodil poptávku, a zpomalující ekonomika. Hrubý domácí produkt Číny loni vzrostl o 7,4 procenta, nejpomaleji za 24 let. V prvním čtvrtletí tempo růstu dále zpomalilo na sedm procent. Mnoho ekonomů očekává další snížení růstu ve druhém čtvrtletí kvůli slábnoucím investicím a slabé domácí poptávce, které nepodpořily ani stimulační opatření přijatá vládou na pomoc růstu.
CAAM v lednu předpověděl, že za celý letošní rok čeká růst prodeje osobních a komerčních aut o sedm procent na 25,1 milionu vozů. V březnu varoval, že prodej zřejmě poroste pomaleji než loni, kdy se zvýšil o 6,9 procenta. Nyní však svaz svůj výhled dále zhoršil a čeká růst prodeje jen o tři procenta, napsala agentura Reuters.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
