\"V klíčové oblasti financování firemních investic jsme zaznamenali silný meziroční nárůst o 23 procent, jenž si tak udržel dynamiku, kterou jsme pozorovali už v letošním prvním čtvrtletí. Je evidentní, že členové ČLFA přispěli k celkovému příznivému vývoji ekonomiky, a to zejména financováním investic malých a středních firem, které jsou naší stěžejní zákaznickou skupinou,\" uvedla předsedkyně představenstva ČLFA Jiřina Tapšíková. Asociace sdružuje 42 tuzemských poskytovatelů leasingu, podnikatelských i spotřebitelských úvěrů a factoringu.
Ze souhrnných 76,53 miliardy korun bylo 60,96 miliardy určeno na financování firemních investic a provozu a 15,57 miliardy na financování zboží a služeb pro domácnosti.
V prvním pololetí letošního roku zaznamenala asociace podstatné navýšení objemu leasingových obchodů svých členů. Dosáhl 23 miliard korun, což představuje meziroční růst o 17 procent. Ještě výrazněji rostla kategorie podnikatelských úvěrů. Objem nově uzavřených obchodů vzrostl na 23,54 miliardy korun, největších patnáct firem zvýšilo meziročně úvěrování podnikatelských subjektů o 27 procent. V rámci leasingového trhu movitých věcí silně vzrostl podíl operativního leasingu, a to na 49 procent. V prvním pololetí loňského roku mu přitom patřilo 42 procent trhu.
Pokles factoringu způsobilo spolupráce jednoho z korporátních klientů s jednou z členských společností. Tento klient využíval factoringové řešení pro mimořádně velký objem pohledávek. Zejména u malých a středních firem zájem o factoringové služby ale podle asociace nadále roste.
Členové ČLFA uzavřeli v prvním pololetí jako obvykle nejvíce kontraktů na financování aut. Na silniční dopravní prostředky poskytli 34,36 miliardy korun, z toho 15,58 miliardy bylo určeno na nové osobní vozy. Prostřednictvím členů asociace tak bylo financováno 39 procent všech nových osobních aut prvně registrovaných v ČR v prvním pololetí.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
