Společnost LA composite, která dodává kompozitní díly a podsestavy pro letadla Airbus a vrtulníky Agusta-Westland, loni zvýšila prodej o 18 procent.
V leteckém průmyslu ve světě dochází k přirozenému meziročnímu růstu o zhruba deset až 12 procent. \"Nové dopravní letouny obou největších světových výrobců spotřebovaly významnou část celosvětové kapacity kompozitních dílů, což ve spojení s přirozeným meziročním růstem bude znamenat jejich nedostatek v nadcházejících letech. Pro nás i další české firmy je to výzva a příležitost k dalšímu rozvoji,\" uvedl majoritní vlastník společnosti LA composite Zbyněk Zavadil.
V souvislosti s růstem zakázek se v minulém roce zvýšil i počet zaměstnanců v leteckém průmyslu v ČR o 14 procent. Právě kvůli nedostatku technicky kvalifikovaných lidí na trhu práce v Česku chtějí členové svazu apelovat na orgány státní správy, které mají vliv na strategii rozvoje a směrování školství.
Firma LA composite byla založena v srpnu 1995 jako společný podnik firem Letov a ATG. ATG později získala i podíl Letovu, a stala se tak výhradním vlastníkem. Firma LA composite je tradičním výrobcem kompozitních dílů a podsestav letecké techniky. Od roku 2002 má ve svém výrobním programu speciální kompozitní podsestavy sloužící jako protipožární ochrana nákladových dveří pro dopravní letouny rodiny Airbus. Vývoz společnosti v posledních letech činí v průměru více než 95 procent její produkce.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
