Podle údajů ICCT překračují vozy BMW X3 xDrive 20d evropskou emisní normu Euro 6 na oxidy dusíku při běžném provozu až jedenáctkrát. Organizace uvádí, že vozy BMW tak produkují víc oxidu dusíku, než naftový Volkswagen Passat, u kterého americké úřady poprvé odhalily software pro manipulaci s emisemi při testech.
\"Všechny údaje z měření poukazují na to, že to není problém specifický pro Volkswagen,\" uvedl o emisích oxidů dusíku u dieselových vozů ředitel evropské divize ICCT Peter Mock. Podle AutoBildu se \"teprve ukáže, jestli i další výrobci kromě VW používají falšovací software\".
Mluvčí BMW ale takové obvinění ve vyjádření pro AutoBild odmítl. \"U BMW nejsou žádné funkce, které by rozeznávaly testovací emisní cykly. Všechny výfukové systémy zůstávají aktivní i mimo měřicí cyklus,\" uvedl.
Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů vozů instaloval software, který umožňuje rozpoznat, kdy se u auta měří emise. Při testech proto auta vytvářela dojem, že jsou šetrnější k životnímu prostředí, než tomu je ve skutečnosti. Kvůli skandálu skončil ve středu ve funkci generální ředitel automobilky Martin Winterkorn.