\"Pokud budeme schopni s určitou jistotou prokázat, že jsme jako investoři byli touto firmou oklamáni a že nám to ovlivnilo zisky, pak nelze vyloučit, že po ní budeme žádat odškodné,\" uvedl jeden z předních evropských akcionářů Volkswagenu, který si nepřál být jmenován.
Skandál vypukl minulý týden v pátek, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagenu za to v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů, skandál navíc tento týden začaly vyšetřovat i některé evropské země.
\"Máme klienty, kteří se nevyhnutelně budou velmi důkladně zajímat o možnost vznést nárok na odškodnění akcionářů,\" uvedl Clive Zietman z britské advokátní společnosti Stewarts Law.
Největší vlastníci kmenových akcií Volkswagenu, mezi které patří výrobce sportovních vozů Porsche, spolková země Dolní Sasko a katarský státní investiční fond, přišli podle Reuters v důsledku skandálu asi o 11 miliard eur (300 miliard Kč). Ztráta pětice největších vlastníků prioritních akcií se pohybuje kolem 1,7 miliardy eur.
Americký list USA Today ve středu informoval, že od vypuknutí skandálu bylo na Volkswagen v USA podáno již 34 hromadných žalob.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
