Pro úspěch projektu záchrany KW a vzniku nové energetické skupiny bude klíčové zapojení státem ovládaných energetických společností, uvedl náměstek ministerstva Wojciech Kowalczyk. Ministr státního pokladu Andrzej Czerwiński sdělil, že projekt nezahrnuje státní pomoc, kterou by musela schvalovat Evropská komise.
Ministerstvo později oznámilo, že do projektu restrukturalizace těžby uhlí pod hlavičkou TF Silesia se chystají zapojit státem kontrolované elektrárenské podniky PGE a Energa i plynárenská společnost PGNiG. Vláda tento měsíc schválila plán převést část státních podílů v PGNiG, PGE a pojišťovně PZU do TF Silesia a použít tato aktiva jako zástavu za nové finance pro KW.
Vláda v květnu sdělila, že KW potřebuje získat nový kapitál v objemu asi dvou miliard zlotých (asi 13 miliard Kč). Podnik je už delší dobu v těžké situaci kvůli několikaletému propadu cen uhlí a růstu nákladů.
KW prochází restrukturalizací a čtyři doly už odprodala státnímu vývozci uhlí Weglokoks. Původním plánem bylo převést zbylých 11 dolů na novou společnost s názvem Nowa Kompania Weglowa, kterou měl zpočátku vlastnit Weglokoks.
Kompania Weglowa měla v loňském roce ztrátu 2,4 miliardy zlotých. Na začátku letošního roku zaměstnávala zhruba 49.000 lidí, což byla přibližně polovina všech zaměstnanců těžebního sektoru v Polsku.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
