Německý koncern je podezřelý, že do svých vozů s naftovým motorem montoval zařízení umožňující falšovat údaje o emisích. Skandál se týká zhruba 11 milionů vozů po celém světě. Vyšetřování pařížské prokuratury se vztahuje na vozidla prodaná ve Francii.
Francouzská divize německého koncernu již uvedla, že ve Francii se skandál vztahuje na zhruba milion naftových aut značek VW, Audi, Škoda a SEAT prodaných v posledních letech v této zemi.
Kromě údajného kroku pařížské prokuratury bylo ve Francii kvůli emisní aféře podáno několik žalob. Na soud se kvůli skandálu hodlá obrátit jisté ekologické sdružení, někteří francouzští majitelé naftových aut od Volkswagenu a francouzští akcionáři skupiny.
Hromadné žaloby na Volkswagen byly podány také v USA. Tam skandál před dvěma týdny propukl, když američtí regulátoři obvinili Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
Akcie automobilky po zprávě o novém francouzském vyšetřování spadly o 2,4 procenta a dostaly se na nové tříleté minimum.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
