Jahn upozornil, že Google a Apple nemají zájem pouze o výrobu aut, ale i o to, jak zákazník čas v autě stráví. \"Auto se mění. Už nestačí, aby vás dovezlo z místa na místo, ale bude propojené s internetem a okolním světem. Jde o dopad průmyslové revoluce a směřování k takzvanému průmyslu 4.0. V autoprůmyslu se tato revoluce rozjela rychleji než v ostatních odvětvích,\" řekl Jahn.
Aby české automobilky mohly adekvátně reagovat na vývoj, musí se podle Jahna přizpůsobit vzdělávání, výzkum a vývoj. \"Je otázkou, zda máme dostatek zdrojů a jestli je umíme využít,\" řekl Jahn. Kvůli demografickému vývoji budou podle něj chybět v nadcházejících letech až stovky lidí. \"Také je potřeba, aby se studenti učili to, co je potřeba, což se dnes neděje. Snahy o změnu technického vzdělávání jdou bohužel pomalu. Navíc se často mění ministři školství a řadu projektů musíme stále rozjíždět znovu,\" poznamenal Jahn.
Cílovým stavem změn autoprůmyslu je podle Jahna chytrá továrna, která bude konkurenceschopná. V Česku se podle něj například vyvíjí řada autonomních systémů řízení. \"Je možné, že se dostaneme mezi světovou špičku, ale stále pokulhává snaha o spolupráci s univerzitami a výzkumnými institucemi,\" uvedl Jahn.
Dosud český autoprůmysl roste. Od ledna do září se výroba meziročně zvýšila o čtyři procenta na 973.127 vozů. Loni se produkce tuzemských automobilek zvýšila o 10,5 procenta na historické maximum 1,24 milionu vozů a letos Jahn očekává další růst.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
