\"Čínská ekonomika bude v budoucnu schopna udržet růst kolem sedmi procent, bude ale muset čelit více nejistotám,\" citovala prezidenta agentura Nová Čína. Si poukázal zejména na slabý růst světového obchodu, možnost zpomalení růstu domácí spotřeby a investic a riziko vysokého zadlužení.
Prezident také řekl, že příští pětiletka by se neměla zaměřovat jen na samotný hospodářský růst, ale i na kvalitu a všeobecné zlepšování životní úrovně. Si vystoupil krátce po vrcholném zasedání vládnoucích komunistů, které se zabývalo plány pro období let 2016 až 2020. Komuniké vydané po zasedání obecně uvádělo, že Čína hodlá udržet růst ekonomiky \"středním až vysokým tempem\". Přesný cíl ekonomického růstu pro nové období musí předložit vláda a schválit parlament.
Prezident dnes uvedl, že udržení středně vysokého tempa růstu je podmínkou \"budování umírněně prosperující společnosti\". Hrubý domácí produkt (HDP) na hlavu v Číně nyní dosahuje zhruba 8000 dolarů (asi 197.000 Kč) na hlavu, což je kolem pětiny úrovně vyspělých zemích světa.
Růst čínské ekonomiky se v posledních letech postupně zpomaloval. Přispěla k tomu nová strategie čínského vedení, které chce ekonomiku orientovat více na domácí spotřebu a omezit její závislost na výrobě a vývozu.
Čínská ekonomika ve třetím čtvrtletí rostla meziročně o 6,9 procenta a poprvé od finanční krize sestoupilo její tempo pod sedm procent. Proti riziku příliš rychlého oslabování zasahuje centrální banka uvolňováním měnové politiky a s podpůrnými kroky přišla nedávno i vláda.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
