Volkswagen v úterý oznámil, že zjistil u svých vozů nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého (CO2). Problém by se mohl týkat zhruba 800.000 aut. Automobilka se přitom již v září v reakci na obvinění americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) přiznala, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instalovala software umožňující skrývat při testování emisí vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
\"Tato nová tvrzení představují další obtížné úkoly pro finanční flexibilitu Volkswagenu a jeho konkurenční postavení. Prohlubují také obavy, které má Moody\'s ohledně vnitřní kontroly a řízení ve Volkswagenu, což dále oslabuje ratingový profil firmy,\" uvedla analytička Moody\'s Yasmina Serghiniová, kterou citoval ekonomický list Financial Times.
Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu přechodně srazil tržní hodnotu podniku asi o třetinu, což se rovná částce asi 24 miliard eur. Donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě. Akcie automobilky na frankfurtské burze dnes ztratily téměř deset procent, což snížilo tržní hodnotu firmy o další více než tři miliardy eur.
Celkově si však automobilka z finančního hlediska stojí podle Moody\'s i nadále dobře. Jejímu ratingovému hodnocení dál prospívá diverzifikace, a to jak zeměpisná, tak na úrovni značek, obezřetná finanční opatření a také schopnost vytvářet v dostatečné objemu volné cash flow. To je hotovost, která firmě zůstane na provozní úrovni po úhradě všech výdajů.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
