Stávka v Lufthanse pokračuje, Prahy se dnes zatím nedotýká

10.11.2015 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Frankfurt nad Mohanem (Německo) 10. listopadu (ČTK) - Celkem 126 dálkových letů a deset letů na kratší vzdálenosti musely dnes zrušit německé aerolinky Lufthansa kvůli stávce palubního personálu, která trvá již čtvrtý den. Omezení se týkají letišť ve Frankfurtu nad Mohanem, Düsseldorfu a Mnichově. S přílety a odlety z pražského letiště Václava Havla zatím dnes ale problémy nejsou.

Zrušení celkem 136 letů se podle společnosti Lufthansa dotkne zhruba 27.300 pasažérů. V pondělí zrušila Lufthansa celkem 929 spojů. Problémy nastanou dnes především v dálkové dopravě, vnitroněmeckých a evropských letů by se měly týkat jen minimálně. Stávka bude dnes podle odborářů trvat na letišti ve Frankfurtu nad Mohanem a Düsseldorfu do 23:00 SEČ a v Mnichově do 23:59. Protest se vztahuje pouze na kmenové aerolinky Lufthansa, nikoliv na jejich dceřiné společnosti Germanwings, Swiss Airlines a Austrian Airlines.

Lufthansa se v posledním roce a půl potýkala především se stávkami pilotů, které společnosti způsobily škody v řádu stovek milionů eur. Ztráty z nejnovější stávky zatím společnost nevyčíslila, odhaduje je ale na desítky milionů eur denně.

Podle předsedy Německé průmyslové a obchodní komory (DIHK) Martina Wanslebena by se škody způsobené stávkou německému průmyslu mohly vyšplhat až na 25 milionů eur denně (676 milionů Kč).

Odborový svaz Vereinigung Cockpit, který zastupuje piloty Lufthansy a aktuální stávky se neúčastní, dnes napadl u německého ústavního soudu rozhodnutí, kterým ho soud na počátku září donutil vlastní stávku ukončit.

Stávka palubního personálu začala v pátek a pokračovala v sobotu a v pondělí; v neděli byl provoz standardní. Vedení Lufthansy v pondělí večer předložilo novou nabídku kolektivní smlouvy, odboráři však dali najevo, že nový návrh nepovede k rychlému ukončení stávky.

Lufthansa se v posledním roce snaží o snížení nákladů. Firma se obává, že při zachování současného stavu nedokáže v budoucnu konkurovat nízkonákladovým dopravcům a blízkovýchodním leteckým společnostem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK