Evropská centrální banka (ECB) na konci října uvedla, že čtyři hlavní soukromé banky v Řecku budou potřebovat maximálně 14,4 miliardy eur, aby přežily. Záchranný program pro Řecko přitom na jejich rekapitalizaci počítal s částkou až 25 miliard eur. Činitelé eurozóny minulý týden odhadovali, že řecké banky budou potřebovat jen šest až devět miliard eur.
\"Dvě systémové banky podle nejnovějších údajů dokázaly pokrýt veškeré své kapitálové potřeby za pomoci soukromých investorů,\" uvedla podle agentury Reuters mluvčí řecké vlády. Další dvě banky ale mají vyšší potřeby, než s jakými se počítalo v základním scénáři, a budou na dokončení tohoto procesu potřebovat zhruba 5,7 miliardy eur.
Evropský stabilizační mechanismus (ESM) v pondělí uvolnil další dvě miliardy eur (54 miliard Kč) ze záchranného programu v objemu 86 miliard eur, na kterém se silně zadlužené Řecko v létě dohodlo s mezinárodními věřiteli. Řecko za to minulý týden muselo schválit soubor reforem, které požadují věřitelé. Týkaly se například pravidel pro zabavování nemovitostí při nesplácení hypoték a pro správu daňových nedoplatků.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
