Po Praze je největší kupní síla v jejím okolí a velkých městech. V okrese Praha - západ představuje 237.000 Kč, v okrese Praha - východ pak 234.000 Kč. Následuje Brno (218.000 Kč ), Plzeň (216.000 Kč), Mladá Boleslav (213.000 Kč), Beroun (210.000 Kč), Kladno (210.000 Kč), Benešov (209.000 Kč) a Příbram (207.000 korun).
Českému průměru se nejvíc blíží okres Plzeň-sever, jehož obyvatelé mají k dispozici 210.000 Kč na osobu. V Bruntále činí kupní síla pouze 160.000 Kč na obyvatele. Tato hodnota zaostává za celostátním průměrem o 18 procent a zároveň přibližně odpovídá kupní síle na osobu v Chorvatsku.
Kupní síla Čechů letos dosáhla 53,6 procenta evropského průměru, což představuje 26. místo na žebříčku evropských zemí. Je to prakticky stejně jako loni. V předchozích letech česká kupní síla klesala, i kvůli intervencím ČNB. Loni bylo Česko také na 26. místě, tuzemská kupní síla dosahovala 53,4 procenta průměru v Evropě. Před pěti lety to bylo přitom 57,7 procenta.
Kupní síla Slováků je o něco vyšší a činí 210.000 Kč na osobu. To odpovídá 57 procentům evropského průměru, který je na úrovni 370.000 korun. V žebříčku zemí podle velikosti kupní síly vyjádřené v eurech obsadilo Slovensko 25. místo a umístilo se tak těsně za Estonskem a o příčku nad ČR. V čele žebříčku je s velkým náskokem Lichtenštejnsko, druhé je Švýcarsko a třetí Norsko. V Lichtenštejnsku letos dosahuje kupní síla na obyvatele (1,75 mil. Kč).
Studie GfK Purchasing Power udává úroveň kupní síly na obyvatele a na rok v eurech jako indexovanou hodnotu. Reflektuje nominální disponibilní příjmy populace, což znamená, že hodnoty nejsou očištěny o inflaci. Studie čerpá údaje ze statistik o příjmech a úrovních zdanění a státních dávkách a z předpovědí ekonomických institucí.
Kupní sílu využívají spotřebitelé na výdaje související se stravováním, bydlením, službami, energiemi, soukromým důchodovým pojištěním a platbami pojistného, jakož i na další výdaje, například za dovolenou, dopravu a spotřební nákupy.



				
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					