Dosud centrální bankéři hovořili o tom, že režim intervencí neopustí dříve než kolem konce roku 2016. Důvodem posunutí závazku je vývoj inflace. Ta se totiž stále nachází pod dvouprocentním inflačním cílem ČNB a podle dnes zveřejněné prognózy dojde k udržitelnému plnění inflačního cíle v průběhu prvního pololetí 2017.
Centrální bankéři podle guvernéra ČNB Miroslava Singera dnes diskutovali také o možném zavedení záporných úrokových sazeb. \"Naše měnové podmínky mírně přitvrzují kvůli uvolňování měnové politiky Evropské centrální banky. Debatovali jsme využití úrokové míry, ale nejsem schopen nyní říci něco více jiného,\" uvedl Singer. Podle něj další možná opatření budou záviset také na vývoji tržních podmínek.
Podle analytiků zatím zavedení záporných úrokových sazeb není potřebné. \"Podle mého názoru by ČNB musela čelit skutečně výrazným spekulativním tlakům na kurz koruny, aby k záporným úrokovým sazbám přikročila, neboť samotný výhled HDP a inflace v české ekonomice po záporných úrokových sazbách nevolá,\" uvedl například hlavní ekonom Generali Investments CEE Radomír Jáč.
ČNB dnes zároveň v nové prognóze zhoršila odhad vývoje české ekonomiky v letošním roce na 2,7 procenta. Naopak zlepšila výhled růstu hrubého domácího produktu pro příští rok na tři procenta. V předchozí listopadové prognóze ČNB počítala letos s růstem o 2,8 procenta a v roce 2017 o 2,9 procenta.
V případě inflace ČNB počítá v prvním čtvrtletí 2017 s dvěma procenty a ve druhém čtvrtletí 2,1 procenta. V minulé prognóze odhadovala, že inflace bude v prvním i druhém čtvrtletí 2017 na 2,2 procenta.
Rizika pro vývoj odhadovaný centrální bankou jsou podle Singera zhruba vyrovnaná. \"Významným obousměrným zdrojem nejistoty je vývoj cen ropy,\" uvedl guvernér.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
