Britský premiér David Cameron slíbil vypsat referendum o členství Británie v EU. Sám chce podpořit setrvání své země v unii, pokud se mu podaří prosadit nové podmínky členství. Příslušnou dohodu s EU by měl uzavřít na summitu EU tento týden.
Podle Frédérica Gonanda, který působí na pařížské Université Paris-Dauphine, by odchod z Evropské unie mohl snížit výkon britské ekonomiky v příštích 15 letech o více než sedm procent.
\"Dopad by mohl být dokonce ještě větší, neboť analýza se zaměřuje na průmyslový sektor a nebere v potaz dopady na britský sektor financí a širších služeb,\" cituje agentura Reuters Gonanda, který svůj odhad staví na roli, jakou mají obchodní překážky na snižování zahraničních investic a konkurenceschopnost.
Služby představují zhruba 80 procent britské ekonomiky.
Francouzská banka Société Générale odhadla, že takzvaný \"brexit\", tedy odchod Británie z EU, by mohl snížit tempo růstu britské ekonomiky v průběhu deseti let o 0,5 až 1,0 procenta ročně.
Průzkum německé Bertelsmannovy nadace mezi 800 podniky v Británii a v Německu v pondělí ukázal, že německé a britské firmy považují případný odchod Británie z EU za hrozbu. Německé i britské ekonomice by prý přinesl velké ztráty, i kdyby se Londýn odloučil od Bruselu jen politicky a ponechal si přístup na vnitřní trh EU podobným způsobem, jako to má Norsko a Švýcarsko.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
