Jak se dobře uvést v nové práci

07.10.2005 | , Finance.cz
FinTriky


Nastupujete do nového zaměstnání a přemýšlíte, jak se chovat, aby vás pracovní kolektiv přijal? Prozradíme vám, na co byste se měli v prvních měsících v nové práci zaměřit a co si naopak odpustit.

Téma týdne: Hledáme si novou práci

Snažte se zezačátku vystupovat iniciativně, ale zároveň skromně. Je důležité seznámit se nejprve se situací ve společnosti, všímat si jak kolektiv funguje, kdo ho vede a nebát se poprosit kolegy o radu. Zpočátku se k vám mohou noví kolegové chovat navenek nepřátelsky. Nejčastěji je to způsobeno tím, že vás kolektiv nezná a tak čeká, až vás pozná lépe. Pokud se k vám některý spolupracovník zachová naopak až přehnaně mile, oplaťte mu stejnou mincí, ale zezačátku se snažte udržovat si určitý odstup. Tímto způsobem si jejich respekt získáte nejrychleji.

Stále se ptejte
Hned po nástupu do nové práce se ptejte na vše, co vám není zcela jasné a všechny odpovědi si pečlivě zaznamenejte. Domluvte se předem na přesně vymezených úkolech a vašich kompetencích, aby vám nějaký nečestný spolupracovník nemohl později podsunout úkoly, za které je zodpovědný on. Všechny pracovní postupy si nechte detailně vysvětlit a nebojte se vracet již k dříve vysvětleným pojmům. Vedení firmy je na tyto otázky připraveno a v prvních pár měsících se vám bude věnovat.

Co vám nedoporučujeme
Neklaďte na sebe příliš vysoké požadavky hned při nástupu. Může se totiž stát, že budete navenek působit jako suverén a spolupracovníci vám pak vytknou i tu sebemenší chybičku. Také se hned po nástupu vyvarujte rychlých a zbrklých rozhodnutí a činností, které jste neprokonzultovali se svými kolegy či nadřízenými.

Hodnotící rozhovor
Před koncem zkušební doby si vás vedoucí pozve a zhodnotí váš přínos pro firmu a pro pracovní kolektiv. Pokud jste odváděl kvalitní práci a dobře zapadl do kolektivu, nemáte se čeho bát. S největší pravděpodobností vám šéf položí otázky týkající se vašeho vztahu k firmě a k vaší práci.

Fintrik na závěr
Doporučujeme vám snažit se za všech okolností zůstat klidní, věcní, upřímní a nezávislí, vyhnout se jakékoliv agresivitě a nebát se ve správnou chvíli vyslovit vhodný kompliment. Během prvních měsíců se také pokuste zajistit si zpětnou vazbu, pomocí které si budete moci ověřovat, jak působíte na ostatní spolupracovníky. Přejeme vám hodně příjemných zážitků v novém zaměstnání.

 

Další finanční tipy a triky naleznete na http://www.finance.cz/aktuality/.

Autor článku

Vladimír Šindelka  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: FinTriky