Proti uvalení cel se však staví někteří podnikatelé. Sdružení evropského maloobchodu EuroCommerce dnes ČTK informovalo, že pár bot by po uvalení antidumpingových cel zdražil zhruba o deset eur, tedy necelých 300 korun. To by údajně vedlo k poškození zákazníků. Mandelson se ale domnívá, že zdražení nehrozí. Clo ve výši zhruba 20 procent totiž zdraží dovezený pár bot o zhruba 1,5 eura, tedy zhruba 45 korun.
V České republice kvůli levným dovozům v posledních letech výrazně klesla produkce obuvi. Zatímco ještě v roce 2000 se v ČR vyrobilo 13 milionů párů, tak nyní se roční produkce obuvi pohybuje kolem 5,5 milionu párů. Podle prezidenta České obuvnické a kožedělné asociace Petra Kubáta však clo situaci na trhu nevyřeší a bylo by rozumnější znovu zavést minimální dovozní cenu obuvi či kvóty.
Problém je údajně v tom, že do ČR se z Číny několik let vozí obuv za cenu, která je výrazně nižší než průměrná cena uváděná čínskými výrobci. Stát tak přichází o miliardy korun. Loni se z Číny do ČR dovezlo 56 milionů párů obuvi za průměrnou deklarovanou cenu 46 korun. Někteří dovozci však uvádějí i cenu u jednoho páru deset korun.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
