Ústecký kraj se s DPÚK stále nedohodly na podmínkách dopravy

07.08.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Ústí nad Labem 7. srpna (ČTK) - Vedení ústeckého krajského úřadu a Dopravního podniku Ústeckého kraje (DPÚK) se dnes do 20:00 nedohodla na podmínkách dalšího zajištění autobusové dopravy v regionu. Dopravní podnik od pátečního večera po čtyřdenní odstávce opět provozuje všech 2600 spojů. Kraj mu ale za dopravní obslužnost neplatí. Není proto zřejmé, zda firma znovu dopravu nezruší. V úterý prý autobusy pojedou.

Krajský úřad chce vydat takzvané vrchnostenské nařízení, které by DPÚK uložilo zajistit veřejnou autobusovou dopravu do 8. září včetně úhrady ztráty, která firmě jejím zajištěním vzniká. Od 9. září by po Ústeckém kraji jezdily autobusy ČSAD Česká Lípa, která vyhrála výběrové řízení.

V současné době vede krajský úřad jednání s představiteli DPÚK o jeho připomínkách k vrchnostenskému nařízení. Chceme, aby vrchnostenské nařízení začalo platit co nejdříve, to znamená, aby se DPÚK vzdal možnosti odvolání, vysvětlila ČTK mluvčí Ústeckého kraje Šárka Roudnická.

Radní Milan Franc ČTK řekl, že kraj je připraven okamžitě po nabytí právní moci vrchnostenského nařízení poslat dopravci peníze.

Mluvčí DPÚK Marek Ženkl novinářům řekl, že Ústecký kraj už donutil firmu prodat pět ekologických autobusů, aby společnost měla na zajištění veřejných autobusových linek.

Spory mezi DPÚK a Ústeckým krajem se vyhrotily letos, kdy dopravce požadoval uhrazení ztráty 315 milionů korun za veřejnou dopravu. Loni dostal od kraje 180 milionů korun. Poskytl prý ale kraji služby za 254 milionů korun. Podle hejtmana Jiřího Šulce bylo toto meziroční navýšení pro kraj nepřípustné. Samospráva proto k 1. květnu vypověděla DPÚK smlouvu a vypsala koncesní řízení na nového dopravce.

Vedení Ústeckého kraje chtělo vleklé tahanice o peníze DPÚK vyřešit tím, že si veřejnou autobusovou dopravu objedná u sousední ČSAD Česká Lípa. Ta ale své žádosti o vydání licencí vzala zpět. Její ředitel David Mahdal řekl, že podmínky, za kterých chtěl kraj jeho společnosti licence vydat, jsou za hranou zákona, a proto jsou pro firmu nepřijatelné.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK