V Česku je rekordně přihlášených televizorů

11.06.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. června (ČTK) - Počet přihlášených televizorů v České republice stoupl v současné době na 3,544.413, a dosáhl tak svého nového rekordu. ČTK to dnes oznámil mluvčí ČT Martin Krafl. "Tento počet již přesáhnul dosavadní rekord z roku 1996, kdy registr spravoval 3,543.802 koncesí," uvedl Krafl.

Od počtu registrovaných televizorů se odvíjí celková suma, kterou lidé platí na koncesionářských poplatcích, jenž jsou hlavním zdrojem financování ČT.

Podle Krafla se na ochotě lidí přihlásit televizor a platit tak poplatky projevil vliv únorových žalob, které ČT podala elektronickou formou na 28.500 neplatičů koncesionářských poplatků, po nichž ČT žádala dohromady téměř 35 milionů korun. Tyto žaloby se podle Krafla dosud stále řeší.

Podle ČT však stále zůstává množství domácností i podnikatelů, kteří svůj televizní přijímač dosud nepřihlásili a poplatky neplatí. Proto ČT připravuje další rázné kroky vůči této skupině neplatičů.

Únorové žaloby byly výsledkem akce na vymáhání poplatků, kterou ČT spustila již v květnu 2005. Tehdy ČT vyzvala k úhradě nedoplatků dopisem na 553.000 subjektů. Na základě této akce zaplatilo podle ČT své nedoplatky do poloviny loňského listopadu 241.000 lidí. Akce také přinesla ČT 177.000 nových poplatníků. Televize se ale také dočkala kritiky, například kvůli tomu, že oslovila lidi, kteří prokazatelně poplatky platili, nebo pro neosobní znění dopisu, který lidem rozeslala.

Koncesionářské poplatky jsou hlavním zdrojem příjmů České televize. Od letošního ledna činí 120 korun měsíčně, do té doby to bylo o 20 korun méně. Zatímco loni tak podle předpokladu ČT získala veřejnoprávní televize z poplatků 4,07 miliardy, letos to zřejmě bude podle návrhu rozpočtu bez deseti milionů pět miliard. V roce 2005 pak ČT získala na inkasu z poplatků 3,24 miliardy. Do září 2005 byl přitom poplatek 75 korun, od října pak stovku. V příštím roce stoupnou poplatky na 135 korun měsíčně, zároveň až na výjimky zmizí z vysílání ČT reklama.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK