Výdaje firem na reklamu se letos zastaví nebo možná i klesnou

14.06.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 14. června (ČTK) - Výdaje firem na reklamu v médiích se v letošním roce zřejmě zastaví a možná dokonce i poklesnou. Vyplývá to z aktuálních odhadů mediální agentury ARBOmedia, které zveřejnila na tiskové konferenci. Celkem firmy podle tohoto odhadu utratí 17,97 miliardy Kč.

Tradičně nejvíce peněz bude směřovat do televizí, v niž by měly firmy utratit 8,7 miliardy Kč, což je přes 48 procent ze všech celkových výdajů. Výdaje na reklamu v televizi tak meziročně stoupnou o 3,3 procenta.

Druhá největší částka půjde podle ARBOmedia na tištěnou reklamu, za kterou firmy utratí rovných šest miliard. To je však o 4,3 procenta méně ve srovnáním s rokem 2006. "Z pohledu reklamních investic do médií nenabízí rok 2007 žádné mimořádné příležitosti pro růst. Naopak objem reálných investic do dalších typů médií výrazně podvazuje zablokovaný televizní trh," uvedli dnes zástupci agentury, která mimo jiné prodává reklamní čas v České televizi a v Českém rozhlase.

Nejrychleji rostou výdaje za reklamu na internetu, které meziročně stoupnou o více než čtvrtinu na 685 milionů korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK