Klienti CK I'm travelling jsou po potížích z Turecka doma

21.07.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. července (ČTK) - Klienti cestovní kanceláře I'm travelling, kteří pobývali na turecké Riviéře a kteří měli podle některých médií problém s ubytováním a s dopravou, jsou již zpět v Čechách. Podle vyjádření Jana Bébra z cestovní kanceláře I'm travelling pro ČTK se nemusí bát problémů ani další zákazníci. Ovšem podle informací TV Prima mají problémy zřejmě i další klienti této cestovní kanceláře.

Server Aktuálně.cz v pátek uvedl, že cestovní kancelář neuhradila letecké společnosti Travel Service za dopravu, a TV Prima v pátek informovala, že několik českých rodin si muselo samo uhradit ubytování v hotelu.

Podle Bébra bude cestovní kancelář celou situaci s klienty řešit. K problémům s dopravou uvedl, že šlo o nedorozumění. Podle Aktuálně.cz má I'm travelling u přepravce dlouhodobé finanční resty. Cestovní kancelář pak v pátek na poslední chvíli podle informací serveru dopravu uhradila a klienti se mohli vrátit z dovolené.

Podle dnešních informací TV Prima mají problémy vedle klientů v oblasti Antalya, kteří si od středy musí hradit ubytování, i klienti v oblasti Side. "Dostalo se mi takových informací, že měli porůznu problémy," uvedl v TV Prima k případu český konzul v Turecku Pavel Mrázek. Podle něj má cestovní kancelář v oblasti asi 500 klientů. Cestovní kancelář uvedla, že klienty kontaktovala. Jeden z klientů ovšem dnes uvedl, že kancelář nikoho nekontaktovala.

Podle dřívějších informací se nejméně tři české rodiny po několika dnech pobytu dozvěděly, že kancelář jejich ubytování neuhradila. Podle cestovní kanceláře vznikly problémy kvůli přebukování hotelu. Stěžují si ovšem i další klienti, a to již několik týdnů, uvedla televize.

O nespokojených zákaznících kanceláře I'm travelling Prima informovala již minulou sobotu. Někteří si po příletu do Prahy stěžovali na neodpovídající kvalitu bydlení. Kancelář tehdy televizi sdělila, že za problémy mohou turečtí hoteliéři a stížnostem se prý nebrání.

"Kolega tam odjel. Má tam zjistit podrobně všechny činnosti, pak se vrátí a bude to analyzovat," uvedla dnes v TV Prima právní zástupkyně I'm travelling.

Případem se zabývá již Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), což ČTK potvrdil její mluvčí Tomio Okamura. "Vyzvali jsme již minulý týden cestovní kancelář I'm Travelling, aby se k případu vyjádřila. Dostali jsme informaci, že se to vše řeší a klientům jsou služby zajištěny - týden je pryč a situace se opakuje," uvedl. Kdyby tato situace měla pokračovat, tak to podle něj začne poškozovat i ostatní cestovní kanceláře. "Nemůžeme akceptovat náznak úvahy, že by měl klient počítat s vlastním hrazením některých služeb," dodal.

Okamura k celému případu zároveň uvedl, že asociace nechce z celého případu zatím dělat žádné závěry, dokud nebude zcela jasně vysvětlen. "Neviděl jsem ani jednu cestovní smlouvu od poškozených klientů, a proto nemůžeme objektivně posoudit tento případ. Pakliže je ale pravda, co tvrdí klienti, a nemají zaplaceno, tak je to na pováženou a jedná se o neprofesionální jednání," uvedl.

Podle něj nemá asociace žádné právní možnosti jak někoho postihovat. "Máme etický kodex, budujeme naší značku a krajním řešením je všeobecně vyloučení kanceláře z asociace," sdělil ČTK.

Řada klientů se kvůli problémům tuzemských kanceláří podle Okamury začíná obracet na německé cestovní kanceláře, ale zatím kde přibližně o dvě procenta celého trhu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK