Klienti zkrachovalých CK se vracejí

26.07.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 26. července (ČTK) - Klienti zkrachovalých cestovních kanceláří I'm travelling a Detour se postupně vracejí domů. Dnes přiletělo 28 klientů z ostrova Korfu; v pátek se vrátí dalších 239 lidí z Turecka. Zbylé téměř tři stovky přiletí během příštího týdne. Na dotaz ČTK to řekl Václav Bálek, mluvčí České pojišťovny, která repatriaci zajišťuje.

Prvních 274 klientů zkrachovalých firem přilétlo z dovolené již ve středu, tedy několik hodin poté, co se objevily informace o úpadku firem. Podle Bálka je snahou pojišťovny, aby klienti svou dovolenou dokončili v řádných termínech a nemuseli se vracet předčasně. Pojišťovna tak může využít kapacity v charterových letech, které si I'm travelling a Detour nasmlouvaly dlouho dopředu.

V horší situaci jsou zřejmě zákazníci, kteří si zájezd zaplatili a dosud na něj neodjeli. Ti se musejí obrátit na pojišťovnu osobně a s příslušným formulářem požádat o zaplacení odškodného. Protože I'm travelling patřila k větším CK a ročně vozila na dovolenou téměř 20.000 lidí, dá se podle odborníků očekávat, že počty zklamaných klientů půjdou do tisíců.

Podle Bálka začne pojišťovna vyplácet náhrady nejdříve za šest měsíců od krachu obou cestovních kanceláří. "Lhůtu je třeba zachovat proto, aby byl limit finančních prostředků určených na pojištění spravedlivě a transparentně rozdělen mezi všechny klienty," řekl Bálek.

Jak vysoké pojistné zkrachovalé firmy platily, není známo, takže není ani jasné, zda pojišťovna uspokojí všechny klienty v plné výši. Bálek však vyjádřil naději, že všichni dostanou své peníze zpět. Podle zákona musí mít každá cestovních kancelář pojištěno alespoň 30 procent z celkové hodnoty všech nasmlouvaných služeb.

I'm travelling i Detur, které jsou obě v Obchodním rejstříku zapsané pod jednou společností FBSK 1907 s.r.o., vyhlásily úpadek v úterý večer. Finanční problémy však doprovázely obě firmy již několik týdnů; nebyly schopné například platit za leteckou přepravu aeroliniím Travel Service. Důvody úpadku zatím nejsou jasné, neboť spolumajitel firmy Tunc Südogan odmítá komunikovat s médii.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK