Do protiskluzové vrstvy na ranveji investuje letiště 57 milionů

07.08.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 7. srpna (ČTK) - Náklady na pokládku speciální protiskluzové vrstvy, kterou dělníci v následujících týdnech nanesou na hlavní ranvej ruzyňského letiště, budou 57 milionů korun. Na dotaz ČTK to řekla mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí. Kvůli modernizaci hlavní dráhy převedlo letiště ode dneška veškerý letecký provoz na vedlejší ranvej. Uzavírka potrvá do 28. srpna.

Samotný povrch z čedičového kameniva a epoxidových pryskyřic přijde letiště na 32 milionů, zbytek spolkne čištění a další přípravné práce. Nová úprava má zvýšit brzdné účinky povrchu dráhy a tím bezpečnost letového provozu. Ruzyně, kde se dosud přistávalo i startovalo z betonové plochy, se tak vyrovná západoevropským letištím, jako je například Madrid, Berlín nebo Vídeň.

Povrch ruzyňské hlavní dráhy se modernizuje již od roku 2004. Letos dělníci práci dokončí nanesením nové vrstvy na zbylých 1700 metrů z celkových 3715 metrů ranveje. Záruka na nový povrch je pět let, Krejčí však předpokládá, že vrstva vydrží mnohem déle.

Letošní srpnová uzavírka hlavní dráhy je výjimečná. Obvykle se letový provoz na vedlejší dráhu přesouvá kvůli údržbě na jaře a na podzim. Podzimní výluka se však letos právě kvůli srpnovým pracím konat nebude. "Na tyhle práce je potřeba větší stálost počasí a vyšší teploty," uvedla Krejčí.

Přesto je srpnový přesun provozu na vedlejší dráhu letos již třetí; kromě pravidelné jarní údržby muselo letiště hlavní dráhu uzavřít na čtyři dny i v červnu právě kvůli problémům s již nanesenou protiskluzovou vrstvou.

Na změny směru pohybů letadel nejvíce doplácejí obyvatelé okolních obcí a pražských čtvrtí. Na vedlejší dráhu totiž letadla nalétávají přes hustě osídlené čtvrti hlavního města, přes Řepy směrem na Dobrovíz. Obyvatele dotčených obcí tak trápí zvýšený hluk. Situaci zřejmě vyřeší až nová paralelní dráha; termíny její výstavby se však neustále odsouvají.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK