Cestovní kanceláře začnou uvádět úplné ceny

16.08.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. srpna (ČTK) - I když se tuzemské cestovní kanceláře stále brání inzerovat úplné ceny zájezdů, podle Hospodářských novin se objevují první odvážlivci, kteří tuto praxi v Česku chtějí prolomit. Kompletní ceny leteckých zájezdů se chystá lidem nabízet největší internetová cestovní kancelář Invia, píšou.

"Je to férovější, aby se lidi na první pohled dozvěděli, kolik za dovolenou zaplatí, a nemuseli se k ní složitě dostávat. Nový systém chceme spustit brzy," cituje deník mluvčího Invie Michala Tůmu.

I některé z klasických cestovek podle HN dávají najevo, že s praxí skládaných cen leteckých zájezdů skončí. "Během dvou týdnů se rozhodneme, jestli budeme nabízet zájezdy na příští léto podle dosavadního modelu nebo za konečnou cenu. Katalogy s touto nabídkou začínáme připravovat, tak musí padnout verdikt brzy," řekl HN Roman Fisek z CK Firotour.

Podobný krok prý nevyloučil ani největší hráč na tomto trhu Exim Tours a také například menší Canaria Travel.

Zveřejňování cen zájezdů bez palivových a letištních příplatků, letištních tax a dalších poplatků je zatím v Česku běžné. Cestovky maskují skutečné ceny zájezdů hlavně z marketingových důvodů. "Bez příplatků jsou zájezdy opticky levnější a víc přitáhnou pozornost," citují HN Tůmu. Podle něj se každá cestovka bojí, že když začne inzerovat ceny včetně všech příplatků, přijde o klienty. "Až to budou dělat všichni, začneme to dělat i my. Konkurence na trhu je ostrá," řekl HN mluvčí CK Fischer Dan Plovajko.

Dosavadní způsob prodeje zájezdů je už delší dobu předmětem sporu Sdružení obrany spotřebitelů s cestovními kancelářemi. SOS dokonce minulý měsíc kvůli neúplným cenám zažalovalo jako exemplární příklad Exim Tours. Naopak Asociace cestovních kanceláří ve středu varovala, že změna současné praxe by vedla ke zdražení zájezdů, připomínají Hospodářské noviny.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK