Telefónica varuje před praktikami prodejců U:fonu

16.08.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. srpna (ČTK) - Společnost Telefónica O2 Czech Republic varuje před praktikami některých prodejců operátora U:fon.

Telefónica v tiskové zprávě uvedla, že si jí stěžovalo značné množství zákazníků, že prodejci konkurenční značky se vydávají za spolupracovníky Telefóniky a pod záminkou vypínání analogového telefonního signálu předkládají zákazníkům k podpisu své smlouvy. U:fon chce s případnými klamavými prodejci ukončit smlouvy, stížnosti na chování prodejců jsou podle zástupců firmy ojedinělé.

"Ztotožňujeme se s názorem Telefóniky, že jakékoli podvodné praktiky při podomním prodeji jsou naprosto nepřijatelné, a jejich nepřípustnost včetně postihů je i součástí smlouvy se společnostmi, které pro nás pracují," uvedla mluvčí společnosti MobilKom, která síť U:fon provozuje, Jana Studničková. V případě porušení etického kodexu či jiného prokázaného neprofesionálního jednání podle ní firma spolupráci s daným prodejcem ukončí. Doplnila, že podomní prodejci nemají k uvádění klamavých údajů žádnou motivaci, protože provizi dostávají ne po podpisu smlouvy, ale až při aktivaci služeb zákazníkem.

Podle ředitele pro právní podporu obchodu a marketingu Telefóniky O2 CR Václava Zakouřila se podobné pokusy o klamání zákazníků čas od času objevují, a to zejména při vstupu nových operátorů na trh. "Tak je tomu i nyní, kdy se většina stížností týká prodeje služeb společnosti MobilKom," dodal.

Vedle nepravých obchodních zástupců samotné Telefóniky se prý spotřebitelé mohou setkat také s nepravdivým tvrzením prodejců, že jsou zástupci firmy, kterou Telefónica O2 pověřila výměnou analogové telefonní sítě za digitální, což údajně zajistí levnější volání. Na základě klamné informace o vypínání analogových ústředen pak prodejci požadují od zákazníků předložení občanského průkazu a poslední vyúčtování za telekomunikační služby za účelem podpisu nové smlouvy. Poté předají formulář na zrušení pevné linky s logem Telefóniky, popsala praktiky společnost s tím, že obětí jsou zpravidla senioři.

Každý prodejce služeb Telefóniky nebo partnerských firem je vybavený identifikačním průkazem a certifikátem s číslem, jménem a fotografií. Zákazníci se mohou pro ověření prodejce a jeho tvrzení obrátit také na bezplatnou informační linku 800 130 027, uvedla firma.

Telefónica O2 Czech Republic provozuje téměř osm milionů mobilních a pevných linek. U:fon nabízí bezdrátové připojení k internetu a bezdrátové pevné linky. Podle informací médií z počátku srpna pokrytí pro telefonování firma zvýšila na téměř tři čtvrtiny obyvatel Česka, pro internet na polovinu populace.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK