Češi nakupují maso nejraději v řeznictvích a hypermarketech

16.08.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 16. srpna (ČTK) - Češi nakupují čerstvé maso nejčastěji v řeznictvích a hypermarketech, menší oblibě se naopak při nákupech těchto základních potravin těší supermarkety a levné diskontní prodejny. Vyplývá to z letošního průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha.

Pavel Cabal ze společnosti Incoma Research ČTK řekl, že ve specializovaných prodejnách, jako jsou řeznictví či obchody s masem a uzeninami, nakupuje čerstvé maso 26 procent domácností. Stejné procento domácností volí při nákupu masa hypermarkety.

V malých samoobsluhách nakupuje čerstvé maso 23 procent domácností. "Pak jsou až s velkým odstupem supermarkety a diskonty," podotkl Cabal, podle kterého supermarkety preferuje deset procent a diskontní prodejny osm procent domácností.

Spotřebitelé podle Cabala při výběru prodejny masa kladou důraz na čerstvost těchto potravin. "Tím lze také vysvětlit vysokou oblibu menších prodejen při nákupu masa. Ty svou polohou v blízkosti bydliště svých zákazníků vyhovují nárokům na koupi čerstvého zboží rychlé spotřeby," komentoval výsledky průzkumu Cabal, podle kterého důležitou roli hraje také osobní kontakt s prodejcem. "Nákup v hypermarketu je zase podmíněn především tím, že jeho zákazníci nakoupí vše pod jednou střechou," podotkl.

Mezi obchodními řetězci, které nabízejí potraviny, jsou hlavním nákupním místem čerstvého masa a uzených výrobků hypermarkety Kaufland, za kterými následují prodejny Tesco a Maso Novák. "V případě diskontních prodejen je zřejmé, že podstatná část jejich zákazníků nakupuje maso jinde," upozornil Cabal.

Výjimkou jsou ale diskontní prodejny Plus Discount, kde více než polovina zákazníků nakupuje také čerstvé maso. "Úspěch řetězce je úzce spojen s prodejnami Maso Novák, které jsou zpravidla umístěné v prostorách prodejen Plus," řekl Cabal. Mezi supermarkety jsou nejúspěšnější obchodní řetězce Billa a Delvita, ve kterých nakupuje maso více než polovina zákazníků těchto řetězců.

"Všechny moderní prodejny, tedy hypermarkety, supermarkety a diskonty, preferuje při nákupu masa 43 procent zákazníků. Přitom rodinné nákupy všech potravin v těchto prodejnách dělá 76 procent zákazníků," dodal Cabal.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK