Aktuálně: NSS povolil ČT sponzory znělek

30.08.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 30. srpna (ČTK) - Česká televize může prodávat prostor ve svých znělkách firmám. Takzvané sponzorování znělek povolil za určitých podmínek Nejvyšší správní soud (NSS). Zrušil předchozí verdikty pražského městského soudu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Verdikt je pro ČT důležitý, protože reklamy ve znělkách se nezapočítávají do zákonem stanovených limitů, a televizi tak z nich plynou příjmy navíc, uvedl zpravodajský server Aktuálně.cz.

Veřejnoprávní televize využívala reklamy ve znělkách tak, že inzerovanou firmu či výrobek označila za sponzora reklamní znělky. Podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání to ale bylo v rozporu se zákonem. NSS dal televizi zapravdu v souvislosti se sponzoringem barvy Balakom. Uvedl, že se taková reklama může ve znělkách objevovat, pokud nevyzývá k nákupu daného zboží.

Česká televize v minulosti vysílala sponzorské vzkazy na Telku arašídovou, kečupy Otma nebo obchodní domy Ikea a kvůli těmto i dalším případům se s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání soudila. Letos už soudy rozhodovaly 12 podobných sporů, upřesnil server. Zájem o tuto propagaci přitom roste. V roce 2004 činil podíl sponzorských vsuvek na reklamě v televizích šest procent, loni už to bylo 15 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK