Škoda Transportation se údajně zajímá o koupi Pars nova

15.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Plzeň/Šumperk 15. října (ČTK) - Plzeňská Škoda Transportation (ŠT), největší český výrobce lokomotiv, tramvají a vozů metra, se zajímá o koupi jednoho z největších domácích opravářů kolejové techniky Pars nova Šumperk. ČTK to potvrdily zdroje z obou firem. Vedení podniků tyto informace nechce komentovat.

"Firma jedná o různých komerčních projektech. Nadále dodržuje strategii, že v průběhu jednání kroky ani záměry nekomentuje a nevyjadřuje se k nim," řekl generální ředitel ŠT a místopředseda představenstva mateřské Škody Holding Tomáš Krsek. "Nemohu hovořit za akcionáře, ale na pořadu dne je jednání se ŠT o kooperacích, především v zahraničí," řekl generální ředitel Pars nova Tomáš Ignačák.

Podle něj podaly obě firmy společnou nabídku na modernizaci až 60 tramvají KT4 v Bělehradu. Vítěz kontraktu za několik stovek milionů korun má být vybrán v nejbližších dnech, dodávky mají začít v roce 2009. "Na tento projekt podepsaly letos obě společnosti konsorciální smlouvu," uvedl zdroj z Pars nova. Jde o první větší společný kontrakt obou firem.

Ignačák řekl, že další spolupráce v kolejových vozidlech, tramvajích a lokomotivách budou pokračovat. Chystá se například společná nabídka tramvají do Maďarska. Mluvčí Pars nova Jana Kaněvová uvedla, že právě společný projekt pro Bělehrad a další záměry byly zřejmě důvodem, proč se začalo mluvit o koupi Parsu Škodovkou.

"Jedině ve společně koordinovaném postupu a vývoji máme šanci uspět vůči velkým zahraničním konkurentům," řekl Ignačák, který je zároveň předsedou předsednictva Asociace podniků českého železničního průmyslu. Ta má plnit funkci integrátora a pomoci vytvořit prostředí pro spolupráci v cizině. Je nešťastné a ke škodě ČR, když si dvě české firmy konkurují v zahraničních nabídkách a nakonec se směje někdo jiný, dodal.

V Plzni se také už delší dobu hovoří o údajné koupi celé Škody Transportation ruskými investory z Moskvy či Novosibirsku. V této souvislosti se údajně připravují změny ve vedení. "S nikým se o prodeji nejedná, změny v managementu mohu vyloučit," řekl Krsek.

ŠT vlastní plzeňská Škoda Holding, ovládaná ze sta procent investiční skupinou Appian. Jako majitel holdingu je od letošního února vedená firma Appian Machinery B.V. z Amsterdamu.

Do škodovácké divize Transportation, seskupení s 2500 zaměstnanci, patří kromě plzeňských Škody Transportation a Škody Electric Plzeň, výrobce trolejbusů a elektrických pohonů, ČKD Vagonka Ostrava produkující vlakové soupravy, vývojová dílna VÚKV Praha, Sibelektroprivod Novosibirsk, který vyrábí elektrické výzbroje. Skupina měla předloni tržby čtyři miliardy korun. Loňské tržby neuvedla, v plánu měla 6,4 miliardy Kč díky vyššímu prodeji trolejbusů a tramvají.

Pars s 840 lidmi letos očekává nárůst tržeb z loňské miliardy korun na 1,2 miliardy Kč. Největším projektem jsou dodávky motorových jednotek Regionova Českým drahám. Významné procento tvoří modernizace tramvají.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK