Šéf Novy v HN: Cena inzerce příští rok stoupne v průměru o pětinu

19.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 19. října (ČTK) - Cena inzerce na Nově se příští rok zvýší v průměru o dvacet procent, řekl Hospodářským novinám šéf televize Petr Dvořák. Nova bude při zdražování reklamy pokračovat v trendu z minulých let; v roce 2006 byl nárůst cen 16 procent, pro letošek to má být 17 procent, napsaly HN.

Nova se podle listu ke zdražení rozhodla v momentě, kdy v průběhu letošního roku čelila, stejně jako ostatní televize, výraznému odlivu diváků. Pokles sledovanosti celého televizního trhu činil za první pololetí asi devět procent.

Nově podle deníku ale hraje do karet situace v konkurenčních stanicích. Zatímco Prima se vyrovnává s ještě výraznějším poklesem sledovanosti, České televizi zákon omezil objem reklamy na půl procenta vysílacího času. "Kromě toho musíme reagovat na růst cen akvizic i vlastní výroby. Ty se od roku 2004 zvedly o více než 30 procent," řekl Dvořák.

Na čtvrteční investorské konferenci CME uvedla, že Nova by v letošním roce měla utržit 273 milionů dolarů (5,5 miliardy korun), to je o 65 milionů dolarů více než v roce 2006.

Investiční banka Morgan Joseph & Co odhaduje, že se příjmy Novy v roce 2008 zvýší v meziročním srovnání o miliardu korun na 6,6 miliardy korun. "Tato čísla nemohu komentovat. Naše odhady budou zveřejněny v únoru 2008," uvedl Dvořák.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK