SOS vytvořilo kodex slušného podnikatele

21.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 21. října (ČTK) - Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) společně s nevládní organizací Iuridicum Remedium vytvořilo Kodex nediskriminujícího podnikatele. Pokud se podnikatelé ke kodexu přihlásí, tak se zavážou při své činnosti nejen dodržovat platné zákony, ale také zásady slušného podnikání.

"Ke kodexu se může přihlásit jakýkoliv podnikatel, který úspěšně projde testem v kurzu na internetu či na semináři a zaváže respektovat obsah kodexu. Poté podnikatel získá samolepku, kterou může zveřejnit ve své provozovně či na internetových stránkách a která bude pozitivním signálem pro spotřebitele," řekla Jana Pospíšilová z SOS.

Kodex podle Pospíšilové přináší tomu, kdo se k němu přihlásí, konkurenční výhodu před ostatními podnikateli. Spotřebitelé díky seznamu podnikatelů, kteří se budou moci prokázat kodexem, zase získají lepší přehled o situaci na trhu.

"Seznam signatářů kodexu bude zveřejňován na portálu SOS," uvedla Ivana Picková z SOS. Kontrola dodržování kodexu bude podle Pickové probíhat prostřednictvím zpětné vazby od spotřebitelů, kteří SOS zasílají své dotazy a zkušenosti.

"Ze zkušeností z poraden SOS je zřejmé, že se spotřebitelé s diskriminačním jednáním setkávají a nejsou to případy ojedinělé," podotkla Picková. Mezi nejčastější formy takového chování podle Pickové patří účtování vyšších cen cizincům, účtování dvojích cen pro ženy a muže u vybraných typů služeb, odmítání podnikatelů poskytovat některé zboží a služby určitým skupinám obyvatelstva nebo odmítání pouštět rodiče do obchodu s kočárkem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK