ČSZV: Nárůst cen televizní reklamy způsobí zdražení výrobků

22.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. října (ČTK) - Nárůst cen televizní reklamy pro příští rok na Nově, Primě i České televizi se promítne i v cenách zboží. Firmy také mohou přesunout část výdajů za inzerci mimo Českou republiku či do jiných médií. ČTK to řekl výkonný ředitel Českého sdružení pro značkové výrobky (ČSZV) Jan Levora v reakci na informace v Hospodářských novinách.

"Zvýšení ceny televizní reklamy, která je součástí celkových nákladů, se logicky odrazí také ve zvýšení ceny výrobků pro konečného spotřebitele," uvedl Levora.

Hospodářské noviny informovaly, že televize Nova od příštího roku zvýší ceny za reklamu o 20 procent, Česká televize o 15 procent a Prima také o pětinu. Levora poukázal na to, že se tak děje i přes současný trend, kdy sledovanost televizního vysílání obecně klesá.

Česká televize může podle současného zákona vysílat reklamu až na výjimky pouze do konce letošního roku. Pokud ovšem vstoupí v platnost takzvaná diginovela, reklama na veřejnoprávní televizi bude až do vypnutí analogového vysílání. Diginovelu koncem minulého měsíce schválili poslanci, příští týden o ní zřejmě budou hlasovat senátoři. Pak ji ještě musí podepsat prezident.

Někteří zadavatelé reklamy vážně uvažují o přesunu finančních prostředků na reklamu v rámci regionu střední a východní Evropy, protože v sousedních státech je televizní reklama levnější, upozornil Levora. Zvažují také přenesení části části rozpočtu na televizní reklamu do jiných inzertních kanálů. Mohl by tak vzrůst objem prostředků, které firmy vydají na reklamu v místě prodeje nebo na internetu.

Trend přesunu zadavatelů reklamy na internet potvrzuje výkonná ředitelka Sdružení pro internetovou reklamu Kateřina Hrubešová. "Logicky čím více inzerci zdraží jedno médium, tím více z toho profitují ostatní - internet nevyjímaje," uvedla. Nemyslí si však, že by to vedlo k razantnímu nárůstu cen inzerce na internetu. Hrubešová vidí příležitost pro inzerenty především u návštěvníků internetu, kteří nesledují klasické televizní vysílání, což jsou především lidé do 35 let.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK