Klienty Sunny Days přiveze z Egypta Travel Service v úterý ráno

22.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 22. října (ČTK) - Klienty Sunny Days, kteří kvůli poruše letadla společnosti Koral Blue zůstávají neplánovaně v Egyptě, přiveze v úterý nad ránem do ČR letadlo společnosti Travel Service. V Praze by měl stroj přistát po čtvrté hodině ranní, v Brně zhruba o hodinu dříve. Na dotaz ČTK to řekla mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková.

"Sunny Days nás oslovila dnes v sedm hodin ráno a my jsme využili naší nejbližší volné kapacity," řekla Dufková. Jak ČTK potvrdila mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí, letadlo do Egypta odstartovalo z Prahy po 17:30. Na palubě veze klienty Sunny Days, kteří si zájezd do Egypta zaplatili, ale kvůli výpadku spoje Koral Blue nemohli na dovolenou odstartovat podle plánu.

V Egyptě nyní zůstává asi 180 zákazníků Sunny Days, kteří měli být doma již v neděli. Podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury přebývají v hotelu a mají k dispozici všechny služby včetně lékaře. Hotel je údajně pro ně zajištěn i po příletu v Praze a Brně.

Češi v Egyptě uvízli v neděli, neboť letadlo egyptské letecké společnosti Koral Blue nemohlo odstartovat kvůli poruše na motoru. Naděje dovolenkářům svitla poté, co se na letišti objevilo náhradní letadlo objednané z Turecka. Jak se však ukázalo, nové letadlo nemělo přístup do vzdušného prostoru zemí EU a ani potřebnou egyptskou licenci.

Klienti se tak museli vrátit zpět do hotelu, ačkoliv už mnozí byli odbaveni a prošli pasovou kontrolou. Hotel je vzdálen od letiště zhruba 50 kilometrů; někteří z nich si stěžovali rozhlasové stanici Frekvence 1 na nedostatek informací o celé situaci. Části klientů vadilo také údajné špatné zacházení ze strany pracovníků letiště, kteří jim prý hrozili násilím v případě, že se dobrovolně nevrátí na hotel.

Sunny Days patří k největším CK v ČR a i nyní v říjnu odbavuje na dovolenou s českými turisty pět letadel týdně. Dnešní její problém s odletem ale není ojedinělý. Přesně před týdnem zůstali její klienti na letišti v tuniském Monastiru 17 hodin. Jak upozornil Okamura, odpovědnost za zpoždění či zrušení letu nese letecká společnost, která by se také měla postarat o případné finanční kompenzace.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK