"Chystáme se (v zahájeném obchodním roce 2007/2008) otevřít téměř 30 nových filiálek. Proti dosavadnímu tempu naší expanze je to vysoký skok. Ve výrazné expanzi chceme pokračovat i v následujících letech," řekl novinářům prokurista společnosti dm drogerie markt Jan Nussbauer.
V předchozím roce společnost dm drogerie markt investovala do výstavby nových obchodů a rekonstrukce existujících prodejen bezmála 100 milionů korun a v následujících 12 měsících objem těchto investic zdvojnásobí. dm drogerie markt kvůli rostoucímu počtu prodejen rovněž zdvojnásobí do roku 2009 plochu svého centrálního skladu v Jihlavě z nynějších zhruba 10.000 metrů čtverečních.
Rovněž německý drogistický řetězec Schlecker, který se letos v lednu stal stoprocentním majitelem sítě zhruba 130 tuzemských drogerií Droxi, plánuje v Česku další expanzi. Schlecker pomocí inzerátů zveřejněných na svých českých internetových stránkách hledá zaměstnance a nové obchodní prostory ve městech nad 5000 obyvatel. Schlecker má zájem o prodejny na peších zónách, hlavních obchodních třídách, v obchodních střediscích a centrech měst.
Společnosti dm drogerie markt v uplynulém hospodářském roce vzrostl obrat meziročně o 26 procent na téměř 3,2 miliardy korun. "Nyní ještě dokončujeme bilanci (hospodaření v roce 2006/2007), ale můžu říci, že na konci bude plusový výsledek. Plánované investice budeme financovat z našeho cash flow," řekl dnes ČTK jednatel dm drogerie markt Gerhard Fischer. V hospodářském roce 2005/2006 vzrostl firmě dm drogerie markt čistý zisk na 43,6 milionu ze 14,3 milionu Kč o rok dříve.
Ne všechny drogistické řetězce jsou však na tuzemském trhu ziskové. Například drogerie Rossmann loni v Česku zvýšily ztrátu na 86,3 milionu Kč z 2,6 milionu v roce 2005. Tržby společnosti Rossmann nicméně loni vzrostly na dvě miliardy korun z 1,9 miliardy Kč v roce 2005 a firma zvýšila počet prodejen na 105 z 95 na konci roku 2005. Letos Rossmann plánuje otevřít pět nových drogerií.
Tuzemský drogistický trh se koncentruje. Kromě nákupu drogerií Droxi německou skupinou Schlecker se letos v lednu odehrála i druhá velká fúze. Česká společnost p.k. Solvent, která stojí za největším drogistickým řetězcem Teta, koupila předního tuzemského distributora drogistického zboží Mistr Distribuce. Ten spolupracuje s několika desítkami nezávislých prodejen TOP drogerie a byl dceřinou společností kladenské logistické firmy ESA.
Síť specializovaných obchodů Teta měla na konci roku 2005 v Česku 516 prodejen a její předloňský obrat činil 3,6 miliardy Kč. Loni počet drogerií zařazených do řetězce Teta vzrostl na více než 560 a podle dřívějších informací majitelů by se měl díky fúzi s firmou Mistr Distribuce ještě zvýšit.
Obliba specializovaných drogerií v Česku roste. Podle loňského průzkumu Incoma Research a GfK Praha samoobslužné specializované drogerii dává při nákupu drogistického zboží a kosmetiky přednost již 35 procent českých spotřebitelů. S malým odstupem následují hypermarkety s 31 procenty, na dalších místech jsou malá samoobsluha s 12 procenty, diskontní prodejna s osmi procenty a supermarket se sedmi procenty.
dm drogerie markt byla založena v roce 1992. Jejím stoprocentním vlastníkem je společnost dm Rakousko, která na konci posledního obchodního roku měla v Rakousku, ČR, Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a na Slovensku 913 drogistických prodejen. Obrat dm Rakousko vzrostl meziročně téměř o 16 procent na 1,133 miliardy eur. Celý dm koncern včetně Německa vykázal v hospodářském roce 2006/2007 obrat 4,15 miliardy eur. dm Rakousko v nadcházejících měsících plánuje otevření prvních drogistických prodejen v Rumunsku a Bulharsku.