HN: Firmy loni daly na charitu přes půl miliardy korun

26.10.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 26. října (ČTK) - České firmy podle Hospodářských novin patří k nejštědřejším sponzorům dobročinnosti v Evropě. Společnosti, které se přihlásily do soutěže TOP firemní filantrop, loni na charitu poskytly přes 758 milionů korun, což je několikanásobně více než slovenské a maďarské společnosti dohromady, píše deník.

Aktuální žebříček soutěže TOP firemní filantrop, který sestavuje sdružení Fórum dárců, vede stejně jako v loňském roce s velkým náskokem společnost ČEZ, která na dobročinné účely věnovala téměř 242 milionů korun. Na druhém a třetím místě se umístily s odstupem Česká spořitelna a Česká pojišťovna, které na podporu dobročinných projektů věnovaly kolem padesáti milionů.

Zveřejněný žebříček podle HN ale ukazuje i jiný pohled na štědré dárce z byznysu, když nabízí srovnání firem podle toho, jak velký podíl svého zisku na charitu věnují. V tomto měřítku se ČEZ propadá až na chvost celé tabulky - jeho výdaje na charitu nedosahují ani jednoho procenta zisku. Naopak celou čtvrtinu zisku věnuje na dobročinné účely kosmetická firma Johnson & Johnson, následována společnostmi Whirlpool a poradenskou agenturou Deloitte Advisory.

Firmy se v letošním roce zaměřily kromě klasické finanční podpory i na nové formy pomoci. "Zavedli jsme dva dny pro charitu, v jejímž rámci mohou zaměstnanci chodit dva dny v roce pomáhat do neziskových organizací," řekla HN mluvčí České spořitelny Klára Gajdůšková.

Ze studie agentury Factum Invenio vyplývá, že podpora veřejně prospěšných projektů by podle 68 procent Čechů měla být normální politikou firem. Podle studie necelé dvě třetiny obyvatel tvrdí, že důvěra k firmě roste, když zjistí, že podporuje veřejně prospěšné aktivity, píšou HN. Podle odborníků na reklamu však může vhodně vybraný charitativní projekt posloužit zároveň i jako reklama, poznamenávají.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK