Za uplynulý rok využili Češi cashback k výběru téměř 100 mil. Kč

07.11.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 7. listopadu (ČTK) - Klienti Československé obchodní banky vybrali pomocí služby cashback, tedy výběru hotovosti u obchodníka při platbě kartou, za zhruba rok fungování této služby téměř 100 milionů korun. Jde tak o desetitisíce transakcí, neboť při jednom nákupu je možno vybrat maximálně 1500 Kč. Vyplývá to z dnes zveřejněných údajů ČSOB a společnosti Ahold, která ve svých prodejnách Hypernova a Albert službu nabízí.

Od letošního léta umožňuje cashback rovněž Česká spořitelna, ale pouze v několika menších prodejnách. Od října pak nabízí tuto službu držitelům platebních karet Visa u menších obchodníků i Raiffeisenbank a eBanka.

Během několika měsíců chce ČSOB nabídnout službu i ostatním držitelům platebních karet, nejen svým klientům. "V řádu několika měsíců plánujeme společně otevřít řešení cashbacku pro všechny držitele platebních karet v České republice," uvedl ředitel přímého prodeje ČSOB Pavel Prokop.

ČSOB a respektive její marketingová značka Poštovní spořitelna nabízí zatím službu pouze svým klientům v obchodech Hypernova a Albert, a to zdarma. Hotovost je možné vybírat při každém nákupu nad 300 korun a výběr se může pohybovat od 100 do 1500 korun.

Vedle bankovních klientů, kteří zavedením služby získají větší možnost výběru hotovosti, přináší cashback podle odborníků výhody i obchodníkům. Pro ně to znamená menší odvody hotovostí, neboť držitelé karet jim část peněz odčerpají. Také se zřejmě zvýší zájem lidí o nákupy.

V zahraničí se využívání služby cashback liší stát od státu. Běžně je služba dostupná již několik let například v USA, Švédsku, Dánsku nebo ve Velké Británii. V USA využívají službu lidé především pro rychlé doplnění peněz na drobné vydání a obchodníci se běžně při platbě kartou ptají klientů, zda nechtějí nějakou hotovost. Výběry nejsou zpravidla zatíženy poplatky.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK