Část řidičů může vyměnit pojišťovnu na povinné ručení do pondělí

18.11.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 18. listopadu (ČTK) - Řidiči, kteří mají smlouvu na povinné ručení uzavřenou k 1. lednu 2007, mohou své pojišťovně doručit výpověď smlouvy na příští rok naposledy v pondělí 19. listopadu. Smlouvu k 1. lednu má již jen zhruba třetina majitelů vozidel. Pojišťovny velké změny nečekají.

Zhruba 30 procent motoristů se může do 19. listopadu rozmyslet, zda budou pokračovat od 1. ledna 2008 u dosavadní pojišťovny, nebo svoji současnou pojistku vypoví a přejdou k pojišťovně jiné, uvedl jednatel společnosti Top-Pojištění.cz Pavel Ronovský. Většina smluv je ale nyní rozprostřena do celého roku.

"Velké změny nečekáme, trh je stabilizovaný," řekl mluvčí České pojišťovny Václav Bálek. Motoristé si podle něj nevybírají prvoplánově jen a pouze podle sazby, ale také například podle maximálního malusu, který jim pak prý může cenu znásobit.

Řidiči, kteří v tomto roce nezpůsobí dopravní nehodu, budou vesměs platit příští rok za povinné ručení méně než letos. Uspoří tak několik desítek až stovek korun ročně. Pojišťovny totiž většinou zvyšovaly základní sazby méně, než kolik činí pětiprocentní bonus za jízdu bez nehody. Některé pojišťovny navíc klientům nabídly další mimořádný bonus.

Pojišťovny chtějí mezi své zákazníky přilákat především zodpovědné řidiče, kteří nezpůsobují dopravní nehody. Tomu také přizpůsobují své cenové strategie a nabízejí bonusy a zvýhodnění pro řidiče bez nehod, upozornil šéfredaktor serveru Investujeme.cz Petr Zámečník. Rostoucí objem vyplácených prostředků přinutil pojišťovny přistoupit k malusům, tj. znevýhodnit bourající řidiče, doplnil analytik serveru Finance.cz Lukáš Buřík.

Některé pojišťovny, například Česká podnikatelská pojišťovna, Allianz, UNIQA či ČSOB Pojišťovna rozlišují řidiče i podle jiných kritérií, než je kubatura vozidla. Zohledňují například věk majitele vozidla, jeho bydliště či stáří automobilu.

Nyní nabízí povinné ručení na českém trhu deset pojišťoven. V letošním roce zahájily prodej pojišťovny Direct a jako zatím poslední vstoupila na trh Dolnorakouská pojišťovna. Direct pojišťovna, která prodává pojištění pouze prostřednictvím telefonu, zvolila pro svoji podzimní kampaň taktiku kopírování sazeb ostatních pojišťoven s tím, že od základní sazby bez akčních slev zlevní o 20 procent.

Řidiči vozidel, kteří způsobí nehodu, se od října nemohou tak snadno vyhnout penalizaci od pojišťoven. Pojišťovny chtějí propojením databází informací o klientech povinného ručení zamezit přechodu vlastníků aut po nehodě k jiné pojišťovně. Dosud totiž někteří motoristé ve snaze vyhnout se tzv. malusu měnili pojišťovnu a nové pojišťovně zapírali, že měli nehodu.

Počet vozů pojištěných v rámci pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel, takzvaného povinného ručení, stoupl v prvním pololetí o 174.000 na 5,841 milionu aut.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK