Obchodníci zahajují další vlnu slev

09.01.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 9. ledna (ČTK) - Obchodníci, kteří odstartovali zimní slevy hned po vánočních svátcích, nyní spouští další vlnu výprodejů a nabízejí vyšší snížení cen, a to až o 75 procent. Zimní výprodeje vedle hypermarketů zahajují také specializované prodejny například se sportovním vybavením či internetové obchody. Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) ale varuje, že povánoční slevy nemusejí být pokaždé tak výhodné, jak se na první pohled zdá.

Slevy zimního oblečení, lyží a snowboardů v těchto dnech nabízejí například sportovní prodejny Gigasport či Sportisimo. Na novoroční slevy lákají zákazníky také sítě obchodů s nábytkem Sconto či Asko. Novoroční výprodeje zahájily i internetové obchody. "Každý náš obchod má výprodej zboží a slevy jsou až 60 procent na nové zboží," řekl mluvčí skupiny internetových obchodů Mall.cz Petr Král.

Obchodníci povánoční slevy postupně zvyšují. Například společnost Tesco Stores ČR ve čtvrtek zahájí druhou vlnu povánočních výprodejů, do které zahrne několik stovek druhů zboží. Zatímco v první vlně byly slevy 25 až 50 procent, ve druhé vlně až 75 procent, řekla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Jana Matoušková.

V obchodech Tesco budou od čtvrtka levnější podle Matouškové vánoční dekorace, domácí potřeby, hračky, zimní sportovní potřeby a oblečení, některé elektrospotřebiče a kosmetické balíčky.

Síť 53 prodejen se zahradní technikou a bazény Mountfield v těchto dnech zahájila předsezónní slevy, které si lidé vytáčejí na takzvaném Kole štěstí. "Slevy od 12 procent až do 100 procent, kdy má zákazník svůj nákup zadarmo, se týkají veškerého sortimentu včetně novinek roku 2008," řekl mluvčí Václav Brom.

SOS tvrdí, že lidé by měli být při nákupu zlevněného zboží opatrní. V některých případech prodejci totiž porušují zákon o ochraně spotřebitele i zákon o cenách.

Slevy v řadě případů podle SOS neodpovídají skutečnosti. V některých obchodech se údajně stává, že původní cena, za kterou se zboží prodávalo před dvěma dny, je navýšena, aby prodávající vzbudil zdání výhodné koupě. Obchodníci podle sdružení porušují zákony také tím, že u zlevněného zboží neuvádějí původní cenu, ale pouze cenu novou, nebo na zboží poskytují místo zákonné dvouleté záruky pouze šestiměsíční, nebo roční záruku.

"Sezonní slevy jsou doprovázené velkou reklamní kampaní, která má ovšem především za cíl dostat zákazníky po Vánocích znovu do obchodů," uvedla mluvčí SOS Ivana Picková.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK