Skupina celkem prodala téměř 28 milionů lahví sektů, vín a lihovin. "Čtyřprocentní meziroční pokles byl dán plánovaným ústupem od levnějších kategorií a soustředěním na značkové produkty středního a vyššího cenového segmentu, jejichž prodeje rostly," uvedl ředitel.
Podnik, který loni v únoru zdražil ceny svých produktů v průměru o tři procenta, vykázal za rok 2006 čistý zisk 112 milionů korun, nejvíce v historii. "Za loňský rok bude opět vyšší," odhadl Beránek. Rozhodl o tom poslední měsíc roku, kdy firma prodala více než pětinu produkce.
Prodej klidných vín Bohemia Sektu klesl v loňském roce meziročně o 15 procent. "Střední a prémiová kategorie, do níž patří Víno Mikulov, Habánské sklepy, Chateau Bzenec a Vinařství Pavlov, nám ale vzrostla téměř o desetinu," uvedl finanční ředitel. Nejlevnější stolní druhy se však propadly o více než 15 procent.
Lihoviny, jejichž výrobu převzal podnik v polovině roku 2005, se na loňských tržbách podílely téměř třetinou. Firma jich prodala 5,2 milionu lahví. Meziročně to bylo o 200.000 lahví méně. Nejprodávanějšími byly vodky - Pražská vodka a Nordic Ice, nejvýraznější nárůsty vykázala loňská novinka Black Widow Fernet.
Export do 18 zemí tvořil čtyři procenta objemu prodaných lahví. Gró tvořila klidná vína z Mikulova řady "motýl", která putovala na Slovensko, uvedl Beránek. Silný byl také vývoz sektů do Belgie. Export lihovin se zvýšil na dvojnásobek.
Bohemia Sekt, stoprocentně ovládaný německou skupinou Henkell & Söhnlein, loni investoval, podobně jako v roce 2006, téměř 50 milionů Kč do technologií a do obnovy vinic. Během deseti let tak vložil podnik se 300 lidmi do zařízení a výsadby vinic jednu miliardu korun a je dostatečně modernizován. Peníze nyní jdou hlavně do marketingu.