Z hlediska objemu prodeje si nicméně GM podle údajů z minulého týdne prvenství těsně udržela. Firma loni prodala 9.369.524 vozů, zatímco prodej Toyoty činil 9.366.418 vozů, napsala agentura AP.
GM je největší automobilkou podle objemu prodeje od roku 1931. Drží také absolutní rekord v prodeji aut. V roce 1978 prodala firma rekordních 9,55 milionu vozů. Toyota chce v letošním roce na tento rekord zaútočit a plánuje zvýšení prodeje na 9,85 milionu aut.
Japonská firma již amerického rivala předstihla ve většině klíčových měřítek, například v tržní hodnotě a ziskovosti. Společnost nyní zažívá silný růst zejména na rozvíjejících se trzích jako jsou Čína nebo Rusko, kde nedávno otevřela první továrnu.
Firma GM podobně jako ostatní americké automobilky zápasí s klesajícím prodejem na domácím trhu a s vysokými náklady na suroviny, zdravotní péči a penze. Společnost se proto před časem rozhodla uzavřít 12 továren a zrušit více než 30.000 pracovních míst v Severní Americe.