Anketa: Nejabsurdnější poplatek je za vedení běžného účtu

01.03.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 1. března (ČTK) - Ve třetím ročníku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek zvítězil jednoznačně poplatek za vedení běžného účtu. V anketě serveru www.bankovnipoplatky.com pro něj hlasovalo téměř 45 procent účastníků. Na druhém místě skončil s necelými 30 procenty poplatek za nadměrný vklad. Kolem 25 procent hlasů zajistilo třetí místo poplatku za připsání úroků. Ve finálovém kole ankety hlasovalo 9871 lidí. Výsledky internetové ankety byly dnes zveřejněny na adrese serveru.

O nejabsurdnější poplatek hlasovaly také samotné banky. "Na první pohled se to může zdát jako zajímavý experiment, ptát se samotných bank, které poplatky vybírají, jaký z poplatků považují za nesmyslný," vysvětlil na webu organizátor ankety Patrik Nacher. Z desíti oslovených bank odpovědělo v anketě devět. Za nejabsurdnější považují mluvčí bank ve velké většině poplatky, které souvisejí s internetovým bankovnictvím, například poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou.

Loni zvítězil poplatek za výběr z bankomatu vlastní banky a rok před tím poplatek za příchozí platbu. Pro třetí ročník nebyly předchozí vítězné poplatky již zařazeny, aby měly šanci vyhrát i jiné "absurdní a nesmyslné poplatky".

Po vyhlášení výsledků pak autoři připravili hlasování o "superabsurdním" bankovním poplatku, v němž se utkají vítězné poplatky třech uplynulých ročníků.

Pro banky mohou výsledky ankety sloužit jako určitá zpětná vazba. Po prvním ročníku ankety například banky na kritiku své poplatkové politiky reagovaly postupným zpřehledňováním svých sazebníků a zrušením poplatku za příchozí platbu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK