Pojišťovny: Prodej pojistek přes internet roste o desítky procent

11.03.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 11. března (ČTK) - Prodej cestovního pojištění, povinné ručení i některých dalších pojistek prostřednictvím internetu roste v Česku o desítky procent ročně. Podobně rychle se zvyšuje i prodej pojistek po telefonu. Celkově ale podíl přímého prodeje na celkovém počtu uzavřených smluv stále zatím nedosahuje ani deseti procent. Vyplývá to z ankety ČTK mezi největšími domácími pojišťovnami.

Prodej pojistek České pojišťovny přes přímé kanály v pojištění vozidel zaznamenal loni proti roku 2007 nárůst takřka o 30 procent, v cestovním pojištění dokonce o 35 procent, řekl ČTK mluvčí ČP Václav Bálek. Pojišťovna podle něj v roce 2008 rozšířila své online produktové portfolio o tři nová pojištění na konečných osm produktů. V polovině roku bylo totiž na internetovém portále ČP spuštěno pojištění bytu a domácnosti, pojištění domu a stavby a také pojištění chaty a chalupy.

Největší dynamiku v internetovém pojištění měla Kooperativa u pojištění léčebných výloh, kde činil meziroční nárůst 45 procent. U povinného ručení představoval nárůst deset procent. "Celkově lze konstatovat, že se každoročně zvyšuje zájem o takto nabízené produkty, a zejména u krátkodobých smluv (pojištění na cesty) lze pozorovat jev, kdy ze stran klientů dochází k opakovanému sjednání pojištění prostřednictvím tohoto prodejního kanálu," uvedl mluvčí pojišťovny Marek Vích.

Celkem se prodej pojištění po telefonu a internetu v roce 2008 zvýšil u ČSOB Pojišťovny meziročně o 47 procent. V případě pojištění motorových vozidel přitom stoupl telefonní prodej o 25 procent a internetový o 93 procent. Prodej pojištění domácností po telefonu vzrostl meziročně dokonce o 160 procent, a to hlavně díky novému pojištění přizpůsobenému speciálně pro tento druh prodeje, upozornil mluvčí pojišťovny Tomáš Hejda.

Růst zájmu klientů o koupi pojištění prostřednictvím elektronických distribučních kanálů lze podle něj pozorovat dlouhodobě. Týká se to prý i všech dalších pojištění, která prostřednictví internetu a telefonu pojišťovny nabízí, tedy cestovního pojištění, havarijního pojištění, pojištění domácností i úrazového pojištění.

Společnosti Top-Pojištění.cz, která se na prodej přes internet specializuje, on-line prodej pojistek vzrostl loni meziročně o 122 procent. "Trend nárůstu počtu pojistek nezměnila ani podzimní finanční recese. Naopak je zřejmý trend, kdy lidé více spoří, přičemž se i více zajišťují proti případným rizikům," upozornil ředitel makléřské společnosti Top-Pojištění.cz.

Významná část největších světových pojišťoven přechází podle studie World Insurance Report společnosti Capgemini na multikanálové distribuční modely. "Na trhu se stagnujícím zájmem o pojištění je plné využití potenciálu multikanálové distribuce nezbytným předpokladem dalšího růstu nebo alespoň přežití," podotkl šéf finančních služeb společnosti Capgemini Czech Republic Jiří Briford.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK