Nový model třídy B vyvinuli technici a designéři centra Hyudai-Kia v německém Rüsselsheimu. Vůz je 4,07 metru dlouhý a 1,6 metru vysoký, s rozvorem náprav 2,6 metru. "Dodávat se bude s benzinovými a dieselovými motory o objemech 1,4 a 1,6 litru," upřesnil Vaněk. Motory pro Kia Venga se budou vyrábět v žilinském závodě Kia.
Kolik vozů Kia Venga určených pro evropský trh se v Nošovicích vyrobí, zveřejní firma v pátek na tiskové konferenci. Zatím se nebude vyjadřovat ani k odhadům tržeb z jejich prodeje. "U prodejců se toto auto objeví až koncem měsíce listopadu, proto se nedá o tržbách vůbec spekulovat," řekl Vaněk.
Kia Venga bude z výrobních linek HMMC sjíždět jako třetí model v pořadí. Od letošního února vyrábí nošovický závod vůz i30cw (kombi); první model Hyundai i30 ve verzi hatchback se začal vyrábět po zprovoznění závodu před rokem. V roce 2011 chce HMMC vyrábět čtvrtý model, což si vyžádá zavedení třetí směny.
Od spuštění sériové výroby 3. listopadu 2008 vyprodukovala HMMC zhruba 80.000 automobilů. V letošním roce jich plánovala vyrobit 160.000, kvůli dopadům hospodářské krize to bude ale méně. Jejich přesný počet ani konkrétní plán výroby na příští rok zatím firma nezveřejnila.
Výrobní kapacita nošovického závodu, do jehož stavby investovala největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor Company miliardu eur (zhruba 25 miliard Kč), je v současné době 200.000 vozů. Mateřská firma tvoří koncern Hyundai-Kia Automotive Group, který zahrnuje přes dvě desítky přidružených automobilových společností a organizací. Od roku 2007 je na páté pozici mezi celosvětově největšími automobilovými výrobci.