Prodej největší japonské i světové automobilky Toyota Motor na domácím trhu minulý měsíc meziročně stoupl o téměř 15 procent na 137.601 vozů. Rival Nissan Motor zvýšil prodej o více než 15 procent na 36.572 vozů a konkurent Honda Motor dokonce o téměř 30 procent na 43.427 vozů. Prodej automobilů ze zahraničí se v Japonsku naopak propadl o zhruba 23 procent na 11.390 vozů, napsala agentura Reuters.
Japonský trh s automobily se postupně zmenšuje od svého vrcholu v 90. letech. Za jeho dlouhodobým poklesem stojí například menší zájem mladých lidí o vlastní vůz či konkurence ze strany efektivní hromadné dopravy v zemi. Poptávku po autech nyní navíc tlačí dolů hospodářská krize.
V loňském roce se prodej aut v Japonsku propadl zhruba o šest procent na 34leté minimum 3,21 milionu vozů. V roce 1990 se přitom prodej vyšplhal až na 7,78 milionu vozů.