Unilever zvýšil objem prodeje a překonal odhady analytiků

05.11.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Amsterodam/Londýn 5. listopadu (ČTK) - Britsko-nizozemská skupina Unilever, která je předním světovým výrobcem potravin a spotřebního zboží, si ve čtvrtletí vedla lépe, než čekali analytici. Objem prodeje se zvýšil o 3,6 procenta a management uvedl, že prodej by se měl zvýšit i celoročně, aniž by podnik musel obětovat marže. Obrat bez vlivu kurzových výkyvů vzrostl o jedno procento na 10,2 miliardy eur, s přihlédnutím ke změně kurzů naopak o dvě procenta meziročně klesl.

Objem prodeje byl vyšší, než čekali analytici, kteří v anketě agentury Reuters počítali s růstem o 2,8 procenta. Srovnatelné tržby vzrostly o 3,4 procenta, zatímco na trhu se počítalo s růstem o tři procenta.

Pokud se ale započtou mimořádné položky, firma už tak solidních výsledků nedosahuje. Loni například získala skoro půl miliardy eur z prodeje části majetku, což jí zvýšilo srovnávací základnu. Čistý zisk proto meziročně klesl o 36 procent na 1,05 miliardy eur (asi 27,4 miliardy Kč).

"Jsme na cestě ke splnění našeho cíle, který na celý rok počítá s obnovou růstu objemu se současným udržením marží a cash flow," řekl šéf Unileveru Paul Polman, který je ve funkci ředitele podniku od začátku letošního roku.

Unilever se zabývá výrobou široké škály potravin i zboží každodenní potřeby. Vyrábí například zmrzlinu Ben & Jerry's, instatní polévky Knorr, mýdlo Dove, majonézy Hellman's, šampony Sunsilk nebo čisticí prostředky Omo. Ve své kategorii je Unilever největším podnikem na světě z hlediska výše tržeb a vyrábí asi 400 značek.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK