Ministerstvo dopravy navrhuje zpoplatnit pražský okruh

18.11.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 18. listopadu (ČTK) - Na pražský městský okruh již za necelé dva měsíce možná nebudou moci vjet řidiči bez platné dálniční známky. Píší to Hospodářské noviny (HN), podle nichž s úpravou počítá novela vyhlášky ministerstva dopravy, kterou resort v uplynulých dnech poslal k připomínkování. Pražskému magistrátu se to nelíbí, protože řidiči bez známek by podle něj začali jezdit po nezpoplatněných místních komunikacích.

Deník píše, že nově by dálniční známka byla potřeba ve tříkilometrovém úseku Satalice - Běchovice za Černým mostem a na více než dvanáctikilometrové spojce mezi Slivencem s Ruzyní. Ve druhé polovině roku se pak má přidat i dokončovaný třiadvacetikilometrový úsek z Jesenice do Slivence, který propojí plzeňskou a brněnskou dálnici.

Návrh podle HN vyvolal odpor pražského magistrátu a jednotlivých městských částí. "Zásadně to odmítáme. Tisíce a možná i desetitisíce aut začnou denně místo po okruhu jezdit po místních komunikacích," varoval ředitel odboru dopravy pražského magistrátu Jan Heroudek.

HN píší, že magistrát nevěří tomu, že by změna donutila větší množství lidí, kteří ještě nemají dálniční známku, si ji pořídit. "Ti, kteří dálniční známku dnes nemají, si ji nekoupí, protože v Praze je velké množství alternativ za okruh," upozornil Heroudek.

List připomíná, že ministerstvo dopravy se nyní potýká s nedostatkem peněz na výstavbu silnic, a nově zpoplatněné úseky by tak mohly přinést peníze navíc. Ministerstvo však podle HN není schopno říct, kolik by to bylo, a také přiznává, že nemá ani žádnou studii, která by předpověděla, co by zpoplatnění uvedených úseků udělalo s dopravou v metropoli. "Nepočítali jsme to," řekl mluvčí úřadu Karel Hanzelka.

Ministerstvo navíc podle deníku popírá, že by změnu plánovalo proto, aby vybralo víc peněz na dálničních známkách. Podle mluvčího jen chce, aby platila všude stejná pravidla, a tedy ubývalo výjimek, kde se neplatí. "Naše filozofie posledních let je nově postavené úseky, pokud navazují na dálniční síť, zpoplatnit," vysvětlil Hanzelka. Podle něj by bylo nelogické, kdyby vedle nich zůstaly i úseky, na kterých dálniční známka být nemusí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK