Na kupony na MHD se před koncem roku stojí fronty

29.12.2009 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 29. prosince (ČTK) - Na klasické kupony na pražskou MHD i na dobíjení karet opencard stojí lidé opět před koncem roku fronty. Například před prodejním místem ve stanici metra Muzeum čekalo dnes před polednem kolem 80 lidí. A to i přesto, že klasické kupony i kupony na opencard je od loňska možné koupit na internetu. Podle mluvčího pražského dopravního podniku Ondřeje Pečeného fronty způsobuje to, že lidé nechávají nákup každoročně na poslední chvíli.

Podle Pečeného není možné cestující přimět k tomu, aby si pořízení kuponů a dobíjení opencard zajistili dříve než na konci roku. "Lidé si v předstihu nic nepořizují, vše nechávají na poslední chvíli," řekl. Největší fronty podle něj jsou pravidelně na konci prosince a na začátku ledna.

Frontám se mohou vyhnout majitelé klasických tramvajenek i držitelé opencard, kterých je v současnosti kolem 400.000. Roční i čtvrtletní kupony na MHD si totiž mohou zakoupit na internetu. K dispozici jsou přes internet i studentské kupony. Ne všichni ale tento způsob nákupu využívají, někteří zřejmě nemají k internetu důvěru. "Loni e-shop pomohl, zvládl asi 15 procent požadavků. Jak to bude letos, se zatím nedá odhadnout," uvedl Pečený.

V internetovém obchodě je možné pořídit jak elektronické jízdenky na opencard, tak klasické papírové kupony. Papírové jízdenky si ale musejí cestující vyzvednout přímo na některém z předplatních míst dopravního podniku nebo si jej za poplatek nechají doručit kurýrem. Musejí také počítat s několikadenní prodlevou, než budou kupony na konkrétní místo doručeny.

Část cestujících, která používá opencard, znejistěla poté, co se objevily informace o výsledcích auditu opencard. Ten zjistil, že náklady projektu neodpovídají jeho stavu. Držitelé červených kartiček si pak nebyli jistí, zda si mají na kartu další kupon vůbec pořizovat a nemají se vrátit ke klasické legitimaci. Pražský magistrát ale už dříve uvedl, že projekt nebude zastaven a karta bude dál fungovat jako tramvajenka.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK